niedziela, 15 września 2013

Sposoby na mdłości.

Poranne mdłości są czymś co spotyka praktycznie każdą kobietę, która zachodzi w ciążę. W moim przypadku pojawiły się one w szóstym tygodniu, ale to nie jest reguła. Podobno mają trwać przez cały pierwszy trymestr. Poczekamy, zobaczymy. Moje mdłości na szczęście są tylko poranne i nie kończą się w toalecie. Być może tak właśnie reaguje mój organizm. Wiem, że u innych mdłości mogą trwać cały dzień i dochodzą wymioty. Każda kobieta przechodzi ten okres inaczej i na każdą działa co innego. Ale ja napiszę, jak ja sobie z tym radzę, może komuś to coś pomoże :)
Codziennie rano po przebudzeniu natychmiast odczuwałam nudności. Dziś idąc za radą koleżanki (dzięki Anetko! :) ) od razu zagryzałam to lekkim pieczywem typu Wasa (dobre są też sucharki). Poleżałam chwilę i gdy wstałam, o dziwo przez jakiś czas nic nie czułam. Oczywiście później troszkę tego wróciło, ale na to mam swój sprawdzony od paru dni sposób - rumianek. Wcześniej myślałam o mięcie, ale ponieważ za nią nie przepadam, zaryzykowałam z rumiankiem. Pierwszy łyk był... dziwny. Nie byłam przyzwyczajona do tego zapachu i smaku, ale szybko się nauczyłam go pić i dziś już mi nawet smakuje :) Tak więc, codziennie rano popijam małymi łykami gorący rumianek i dzięki temu mdłości znikają i można spokojnie zjeść śniadanie. Niestety od czasu do czasu poczuję jeszcze później lekki ucisk w żołądku, ale nie jest to nic wielkiego. Po południu nie ma śladu po mdłościach. :)

Zachęcam do komentowania, jak Wy radziłyście sobie z mdłościami? A może Was to ominęło?

2 komentarze:

  1. Mnie na szczęście ominęło. Chociaż miałam kilka dni, że mnie mdliło, zaraz po tym jak wróciłam ze szpitala,czyli też w 6 tyg. Czasem rano miałam taki ścisk w żołądku,ale tylko raz skończyło się w toalecie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och pamiętam dokładnie ten czas! Mnie mdłości nie ominęły ani i infekcje. Na te drugie gorszy problem bo co tu z apteki można brać? Na https://mamabezrecepty.pl/preparaty-bol-gardla-ciazy/ znalazłam porady jak sobie poradzić z bólem gardła w bezpieczny dla dziecka sposób. A na mdłości pomagały mi migdały.

    OdpowiedzUsuń